måndag 26 november 2012

Utflykt till Baroda

Idag har varit en väldigt intressant dag. Dagens utflykt bar av till en stad vid namn Baroda, som ligger 5 mil söder om Nadiad. Dagens första stopp var på en väldigt fin djurpark, Sayaji Baug, där det bland annat sprang runt stora apor samt ekorrar överallt, enormt söta! På djurparken fanns också krokodiler, rådjur, papegojor och påfåglar (vilka även är Indiens nationaldjur).

Efter det åkte vi till ett palats, Laxmi Vilas.Vi alla tyckte det var otroligt och vackert, vi blev väldigt fascinerade över byggnadens alla detaljer och historia. Medan vi gick runt och tittade hade vi varsin mp3 med historisk fakta om varje rum.

Därefter började hunger ta över våra sinnen. Vi körde till en fin restaurang, där majoriteten åt pizza och veggo hamburgare. Efter maten blev vi som nya människor! Redo för vår kommande shoppingtur.

Vi åkte därefter till två olika shoppingcentrum, det var väldigt stor skillnad jämfört med Nadiads shoppingutbud då det liknade Sveriges shoppinghus. De flesta hittade ingenting till sig själva, däremot presenter till våra nära och kära.

När vi kände oss klara med shoppingen var det dags för vårt sista stopp för dagen, som var att besöka ett 40 år ungt hinduiskt tempel, Swaminarayan Mandir. Vi blev väldigt tagna utav den enormt vackra arkitekturen. Vi fick en guidetur runt templet och inuti, där bland annat en tysk nunna förklarade religionen och de olika gudarna.

Klockan 8 fick vi fint besök utav vår nya vän Sheron från DCPN och hennes lillebror, hon målade hennatatueringar på oss alla, vilket blev otroligt fint! Denna målning sitter på ungefär i 2 veckor.

För att sammanfatta dagen tycker vi alla den varit helt otrolig!!